Most v Habrech šel k zemi. Stavba nového přinese vyšší nosnost i delší životnost
Na frekventované silnici č. I/38 v Habrech na Havlíčkobrodsku byla úspěšně dokončena demolice mostu. Akce pokračuje podle plánu a nadále ji provází úplná uzavírka komunikace, s objízdnými trasami vyznačenými až v okruhu 50 kilometrů.
Demolice podle plánu, 2000 tun suti se recykluje
Za použití těžké techniky, především bagrů s hydraulickými nůžkami, byl původní most kompletně rozebrán. Na mezideponii bylo odvezeno přibližně 2 000 tun suti, která nyní prochází tříděním. Část bude zrecyklována a opět využita při výstavbě nového mostu.
Proč nový most?
Most, evidovaný pod číslem 38-056, pochází z roku 1982 a naposledy byl opraven před 17 lety. Sice vykazoval technický stav "dobrý" (stupeň III), ale nevyhovoval pro potřeby těžké dopravy. Důvodem přestavby je potřeba zajistit přepravu těžkých komponent pro plánovanou dostavbu Jaderné elektrárny Dukovany.
Stávající most měl:
- běžnou nosnost 34 tun
- výjimečnou zatížitelnost 240 tun
Plánovaná přeprava však počítá s náklady až třikrát těžšími. Proto byl zvolen kompletní návrh nové mostní konstrukce, která nabídne:
- nosnost až 900 tun
- životnost až 100 let
Objízdné trasy
- Pro vozidla do 12 tun (obousměrně): I/38 – Havlíčkův Brod – II/344 – Chotěboř – II/345 – Golčův Jeníkov – I/38
- Pro vozidla nad 12 tun (obousměrně): I/38 – I/34 – Ždírec nad Doubravou – I/37 – Chrudim – I/17 – I/38
Pro zajištění bezpečnosti a přehlednosti dopravy bylo kromě povinného značení instalováno i rozšířené dopravní značení, které má zabránit tomu, aby vozidla zabloudila až k samotné stavbě a následně nebezpečně manévrovala nebo obcházela uzavírku.
Kdo staví a kdy bude hotovo?
Zhotovitelem stavby je společnost STRABAG a.s., která projekt realizuje za necelých 48 milionů korun bez DPH. Nový most má být uveden do provozu v říjnu 2025.
Foto: ŘSD pro kraj Vysočina
Tip redakce: Sledujte naši stránku na Facebooku a už vám neuniknou aktuální informace z vašeho okolí.
Žádné komentáře: