

Jarní kolo Sbírky potravin, které se uskutečnilo 26. dubna 2025, přineslo další silný důkaz o štědrosti a solidaritě české veřejnosti. Jen na Vysočině se do akce zapojilo 209 dobrovolníků, kteří ve 22 prodejnách pomohli nashromáždit 16,3 tun potravin a hygienických potřeb.
„Pomoc je určená převážně pro matky samoživitelky, seniory, dětské domovy a ostatní znevýhodněné osoby. Další 3,5 tuny jsme na Vysočině získali formou statické sbírky za pomoci brigádníků,“ informoval Pavel Řehoř, radní Kraje Vysočina pro oblast lesní a vodní hospodářství, zemědělství a životní prostředí.
Celorepublikové výsledky sbírky jsou ještě impozantnější. Lidé po celé zemi darovali celkem 540 tun potravin a 62 tun drogistického zboží, které na několik týdnů pomůže tisícům lidí po celé zemi. Do organizace akce se zapojilo více než 5 100 dobrovolníků, kteří pomáhali v rekordním počtu 2 550 obchodů.
„Děkujeme všem, kdo se zapojili – ať už darem, organizací nebo osobní pomocí. Je to pro nás obrovská motivace a závazek pro další práci potravinových bank,“ uvedl Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.
Sbírka potravin se během více než deseti let své existence stala největší materiální sbírkou v České republice a významným nástrojem rychlé a účinné pomoci. Její úspěch stojí na spolupráci obchodních řetězců, logistických společností, neziskových organizací a komunitních spolků, které spojuje jeden cíl – pomáhat lidem v tíživé životní situaci.
Novinkou letošního kola byla unikátní digitální kampaň z dílny agentur Bistro Social a Dentsu Creative ze skupiny Dentsu, která si získala srdce i pozornost mladé generace. Její tváří se stala influencerka Chili Ta s fiktivním produktem Karmická voda – záhadným elixírem, který „zlepší vaši karmu“. A co víc? Sílu kampaně podpořili i další známí influenceři jako Adam Rundus, Kristýna Kohoutová, Dva tátové a Lucie Levá.
Kampaň byla výzvou k pomoci lidem v nouzi a že dar do Sbírky potravin opravdu zlepšuje karmu – nejen tu osobní. „Když se spojí kreativita, strategie a dobrá věc, vznikne něco, co má skutečný dopad,“ říká Tereza Konopásková z agentury Bistro Social, která spolu s Dentsu Creative kampaň připravila zcela zdarma.
Další kolo Sbírky potravin se uskuteční 8. listopadu 2025.
Více informací na www.sbirkapotravin.cz
Foto: Sbírka potravin 2025
potravinová banka potraviny